Son Yazılar

11 Ağustos 2016 Perşembe

Rabbil Alemin ve Ölümden Sonrası?

SORULAR; 
1) "Rabbilalemiyni" Her Varlığın özünde olduğu iddia edilen/düşünülen "Evrensel Bilinç", "Varlık" veya "Doğa Ana" gibi terimlerin kastettiği mana olarak da düşünebilir miyiz?

2) Eğer öyleyse veya üstte saydıklarıma benzer ise, Bizim Bilincimizin/Benliğimizin biz öldükten sonraki akıbeti nedir? Rabbilalmiyne/Evrensel Bilinç dedikleri şeye tekrar entegre mi olacak? Biz kendimizi hissedebilecek miyiz, hatırlayacak mıyız?

CEVAPLAR; 
1) Rabbilalemiyn denilen kavram KİTABİ olarak ''Alemlerin Rabbi'' demektir. Ama Kurani olarak yine evrene ve özellikle de insana ait olan bir hissiyatı tarif eder. Eğer bir şekilde bir eylem ya da söyleminiz, tez ya da antiteziniz, katkı ya da karşı görüşleriniz;
Akla,
Mantığa, 
Ahlaka, 
Vicdana, 
Tutarlılığa, 
Evrensel insani değerlere,
Ekolojik Dengeye, 
Pozitif bilimlere uygun ise, bu durumda o eylem ya da söyleminiz, tez ya da antiteziniz, katkı ya da karşı görüşlerinizin bizzat kendisine ALEMLERİN RABBİ denilir.

Çünkü bunlar bu şartlara uymaları durumunda EVREN ya da DOĞA ile entegre haline geldikleri ya da gelecekleri tastik edilmiş olacağından, artık Evrene hükmeden Sistemler silsilesinin bir parçası olmuş olacaklardır. Bu minvalden ALEMLERİN RABBİ kavramı MANA da bu şekilde anlaşıldıktan sonra bunun adını/ismini şekli olarak farklı bir şekilde konumlandırmanın hiç bir önemi olmayacaktır. Bu farklı konumlandırma;
Evrensel Bilinç, 
Varlık, 
TABİAT (ki bunu Ateistler söyler), 
Allah, 
Yehova, 
God,
Lord şeklinde olsa bile bu suni isimlendirmelerin hiç bir ehemmiyeti olmayacaktır.

2) Bizler ŞEKLEN öldükten sonra nasıl bir dünya ile karşılaşacağımızı ya da böyle bir dünyanın olup olmadığını bilmiyoruz. Bu konuya iman, kişinin kendi hür iradesine bırakılmıştır. Bu konu Kuranın konusu değildir, Alemlerin Rabbi kriterlerinin kapsamına girer. Ancak Kuran İlmi olarak bir insanın Ölmesi demek; o insanın yaptığı işte bir şekilde hayal kırıklığına uğraması ile o işten elini ayağını çekmesi anlamına gelir. Bu durum Alemlerin Rabbinin hoşuna gitmez.

Eğer geçmiş yaşamında Alemlerin Rabbini memnun etmiş olan HAYR ve FEDAKARLIKLARIN var ise bunlar, evren içinde Rabbilalemiyne ait olan MİKYALE (Mikail) ve CİBRİYL (Cebrail) adlı 2 adet meleğin (metafizik enerjinin) kullanılarak, senin tekrar üretken olman noktasında sana yardım için seferber edilirler. Böylece MEVT yani Öldükten sonra tekrar HAYY edilir yani Diriltilirsin. Kurani olarak her insanın ÖLÜMSÜZLÜĞÜ arzu edilmektedir.

Bu da o insanın Alemlerin Rabbini memnun edecek Hayr Hasene işlemesi ve bu şekilde Alemlerin Rabbinin istediği/ihtiyacı olduğu Metafizik Enerjinin üretilmesi ile olur. Bu işlemde İNSANIN değeri çok kıymetlidir. Bu enerjiyi insan dışındaki canlılar da üretebilmekte ancak hiç biri sağlam bir eğitim görmüş, özgür, bilimsel ve yüksek ahlaki normlarla donatılmış bir insan kadar HIZLI ve İSTİKRARLI olamamaktadır.

HALİL SERGİN

Kitab, hayattır. Kur`an ise hayatın doğruları.


Uludağ Üniversitesi'de okudu
Teknolog Bilgisayar'da çalışıyor


  • Blog Yorumları
  • Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder

Item Reviewed: Rabbil Alemin ve Ölümden Sonrası? Description: Rating: 5 Reviewed By: Unknown
Yukarı Git